You are here

ONZE WEG NAAR DUURZAAMHEID.

ONZE WEG NAAR DUURZAAMHEID.

"WERKWIJZEN VERBETEREN VOOR MENS & MILIEU. DAAR WERKEN WE CONTINU AAN."

Alexander Kühnen, Heiner Opdenfeld, Christian Strey; Managing Directors

 

Duurzaamheid is een traditie voor ons als - "The Veggie Company" - een familiebedrijf in de 10e generatie. Al 300 jaar maken we heerlijke vegetarische producten en werken we samen met de natuur en hetgeen de natuur voortbrengt. Deze weg blijven we volgen. In onze duurzaamheidsstrategie benoemen we onze ambitie: Zo werken we onder andere aan het aanpassen van de enkele producten die nog vleescomponenten bevatten naar plantaardig, zodat onze portfolio 100% vegetarisch wordt. Ook streven we naar 100% CO2-neutrale productie eveneals verpakkingsmaterialen welke 100% recyclebaar zijn.

Doen we dan al alles goed? Nog niet. Maar we zijn op de goede weg - en worden elke dag een beetje beter.

Alexander Kühnen

Alexander Kühnen

Heiner Opdenfeld

Heiner Opdenfeld

Christian Strey

Christian Strey

Helen Freund, Product Manager

"HOE KUNNEN AUGURKEN CO2 NEUTRAAL ZIJN? IK ZAL HET UITLEGGEN."

Helen Freund, Product Manager

Onze "Pure" Cornichons en "Natürlich GUT" Dressings zijn de eerste twee klimaatneutrale producten die we geintroduceerd hebben ("evenwichtige" CO2-neutraliteit, zie hieronder").
Klimaatneutraal - hoe werkt dat? Momenteel berekent ClimatePartner hoeveel CO2 er vrijkomt in de gehele waardeketen, inclusief de productie in een Kühne-fabriek. Vervolgens compenseren wij deze CO2-uitstoot door klimaatbeschermingsprogramma's te ondersteunen - bijvoorbeeld het Pará bosbeschermingsproject in Brazilië.
Daarmee hebben we de zogenaamde evenwichtige klimaatneutraliteit bereikt. Maar we willen nog meer. Ons doel is het bereiken van echte klimaatneutraliteit. En daar gaan we de komende jaren naartoe werken. Enerzijds om de CO2-uitstoot van onze eigen processen en interne logistiek te verminderen - en waar mogelijk te neutraliseren.

Alexander Witt, R&D Senior Packaging Developer

"100 % RECYCLEERBAAR. EEN GLASHELDER VOORDEEL."

Alexander Witt, R&D Senior Packaging Developer

Meer dan 95 procent van onze verpakkingen is gemaakt van glas, dat volledig recyclebaar is. Wat de resterende 5 procent betreft: deze willen we de komende jaren aanpassen. Het doel: volledige recycle-baarheid van al onze verpakkingen.
Ook zullen we de hoeveelheid verpakkingen verminderen. Een van de manieren waarop we verpakkingen zullen verminderen is door lichtere verpakkingen te gebruiken.
Daarnaast streven we ernaar om ten minste 65% gerecycled materiaal te gebruiken of verpakkingen die zijn gemaakt van hernieuwbare grondstoffen.

Bernhard Ulrich

"ONZE BELANGRIJKSTE GRONDSTOF: VERTROUWEN."

Bernhard Ulrich, Category Manager Materials

Wij delen een verantwoordelijkheid die generaties overspant. Met 90% van onze contractboeren werken wij al tientallen jaren samen. Geen wonder dat dit resulteert in een bijzonder vertrouwen onder elkaar. Net als de garantie dat elk product van zaad tot oogst onberispelijk is. Lokale boeren hebben onze voorkeur. Bijna de helft van onze grondstoffen kopen we bij hen. Omdat het klimaat een essentiële rol speelt bij de teelt, werken we daarnaast ook samen met boeren uit andere landen.

"WILT U MEER WETEN? STUUR ONS EEN BERICHTJE."